برخورد با فروشگاه‌های غیرمجاز البسه تیم ملی توسط آل‌اشپورت

وبسایت رسمی برنامه نود – مدیرعامل آل‌اشپورت در منطقه خاورمیانه گفت: اجرای کپی‌رایت باعث می‌شود که برندهای بزرگ‌تر نیز رغبت کنند تا به بازار ایران بیایند.

به گزارش وبسایت نود ، نمایندگان شرکت آل‌اشپورت چند روز پیش با حکم قضایی، اقدام به پلمپ و توقیف ۱۲ تولیدی و فروشگاه که اجناس تقلبی آل‌اشپورت و تیم ملی را به فروش می‌رساندند، کردند تا در راستای حمایت از بحث کپی‌رایت، آل‌اشپورت اولین شرکتی باشد که به مبارزه با متقلبان در این زمینه می‌پردازد.

وحید جعفری، مدیرعامل آل‌اشپورت در منطقه خاورمیانه در توضیح این خبر گفت: فروشگاه‌هایی در تهران بودند که پیراهن‌های تیم ملی را به اسم شرکت آل‌‌اشپورت در مدت زمان حضور در جام جهانی به فروش می‌رساندند و نکته قابل توجه اینکه از اقصی نقاط جهان برای شرکت ما در این خصوص ای‌میل می‌آید که ما پیراهنی را از سایت شما خریداری کرده‌ایم که کیفیت لازم را ندارد و تقلبی است، که این موضوع باعث شد تا به فکر برخورد با این سایت‌ها و فروشگاه‌ها و همچنین تولیدی‌های تقلبی بیافتیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه از سوی فدراسیون فوتبال و نهادهای قضایی بیشتر از آن چیزی که فکر می‌کردیم همکاری شد و امیدوارم یک اتفاق مبارک باشد تا برندهای دیگر هم بتوانند در راستای حمایت از کپی‌رایت و مبارزه با اجناس تقلبی قدم‌هایی را بردارند تا قانون کپی رایت به خصوص در حیطه البسه و ورزش و به ویژه فوتبال اجرایی شود چون منافع آن به فوتبال و ورزش بر می گردد.

جعفری با بیان اینکه فدراسیون فوتبال و سازمان‌های امنیتی و قضایی در برخورد با متقلبان همکاری لازم را با شرکت ما به خوبی داشتند. گفت: اگر امروز سایر برندها رغبت نمی‌کنند که در بازار ایران سرمایه گذاری کنند چون بازاری را برای فروش اجناس خود تصور نمی‌کنند و واقعا هم بازاری برای فروش وجود ندارد. در سال، ۳ هزار توپ را به صورت رایگان به سازمان لیگ می‌دهیم اما باور کنید که به اندازه ۳۰ توپ ارجینال هم فروش نداریم و این در حالی است که حدود صد تا دویست هزار توپ آل‌اشپورت در ایران فروش می‌رود که هیچکدام سهم ما نیست، اما در لیگ فرانسه که آل‌اشپورت توپ‌های لیگ دوی این کشور را تأمین می‌کند، بالغ بر ۲۷۰ هزار توپ در این کشور به فروش رسانده است. در ایران هم شاید بیش از ۲۷۰ هزار توپ فروخته شود اما به خاطر رعایت نشدن قانون کپی رایت، هیچ چیزی از این تعداد به شرکت آل‌اشپورت تعلق نخواهد گرفت.

وی ادامه داد: با این حال در صورت اجرای قانون کپی رایت شک نکنید که سایر برندهای معتبر نیز در ایران حاضر به سرمایه‌گذاری خواهند شد و دیگر این طور نخواهد بود که هزینه‌های تبلیغات آن را ما متقبل شود و سودش به جیب افراد سودجو برود. این موضوع در دراز مدت هم نمی‌تواند جوابگو باشد کما اینکه خود من دلسرد شده‌ام و حتی رغبتی به ادامه همکاری با سازمان لیگ هم ندارم.

مدیرعامل آل‌اشپورت در منطقه خاورمیانه گفت: اجرای کپی رایت باعث می‌شود که برندهای بزرگ‌تر نیز رغبت کنند تا به بازار ایران بیایند، چون از هر لحاظ که حساب کنید پتانسیل سودآوری در این بازار وجود دارد.

 

کد/۲۰۲۰

۹۰tv.ir | پایگاه رسمی برنامه ۹۰ –

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *